داروی ضد افسردگی فلووکسامین می تواند بیماران کووید 19 را از بیمارستان دور نگه دارد


یک کارآزمایی بالینی نشان می دهد که یک دوره 10 روزه مصرف داروی ضد افسردگی فلووکسامین ممکن است به عنوان یک درمان خانگی آسان برای کووید 19 کار کند.

یک قرص ارزان و آسان برای مصرف می تواند به عنوان یک سلاح موثر در برابر COVID-19 باشد. مصرف داروی ضد افسردگی فلووکسامین طی چند روز پس از بروز علائم عفونت می تواند خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را به طور چشمگیری کاهش دهد، بزرگترین آزمایش تا به امروز تاثیر این داروی مورد تایید FDA به عنوان یک درمان کووید 19 را نشان می دهد.

محققان در 27 اکتبر در مجله سلامت جهانی Lancet گزارش دادند که در بیمارانی که به تازگی مبتلا به کووید 19 هستند در معرض خطر بالای عوارض هستند، یک دوره 10 روزه داروی ضد افسردگی فلووکسامین، بستری شدن در بیمارستان را تا دو سوم کاهش داد و مرگ و میر را در بیمارانی که این دارو را استفاده کردند تا 91 درصد کاهش داد.

فلووکسامین معمولاً برای اختلال وسواس اجباری تجویز می شود و با افزایش سطح سروتونین شیمیایی مغز بین سلول های عصبی عمل می کند. آنجلا ریرسن، روان‌پزشک کودک از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، می‌گوید جدا از این اثرات، این دارو دارای خواص بیولوژیکی دیگری است که می‌تواند التهاب ناشی از کووید 19 را مهار کند. او در طول دوره بیماری خود در اوایل بیماری همه گیر، به طور تصادفی به این فکر افتاد که فلووکسامین را به عنوان یک درمان کووید 19 آزمایش کند.

دیوید بولور، پزشک بیماری های عفونی و محقق در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس می گوید: این یک داروی موجود با دو تا سه دهه استفاده بالینی است – چیزی که میلیون ها نفر مصرف کرده اند.

تجزیه و تحلیل جدید به عنوان بخشی از TOGETHER انجام شد. یک همکاری بین المللی که سال گذشته برای آزمایش چندین داروی تغییر کاربری در آزمایش های کنترل شده با دارونما به طور همزمان راه اندازی شد. طراحی تطبیقی ​​این مطالعه به محققین اجازه می‌دهد تا زمانی که تجزیه و تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که داروها هیچ فایده‌ای ندارند، درمان‌ها را از مطالعه حذف کنند، همانطور که در مورد داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین و ایورمکتین، دارویی که معمولاً علیه انگل‌ها استفاده می‌شود، چنین بوده است.

در میان بیمارانی که حداقل 80 درصد از دوزهای فلووکسامین خود را مصرف کردند، مزایای آن بیشتر بود. شایع ترین دلیل قطع دارو در برخی از افراد، شکایات گوارشی بود. فلووکسامین عوارض جدی کووید 19 را تا 66 درصد کاهش داد و مرگ و میر را تا 91 درصد کاهش داد. در گروه دارونما، 12 بیمار جان خود را از دست دادند.

رایرسن می‌گوید با توجه به آخرین داده‌ها و سابقه طولانی مدت ایمنی فلووکسامین، “ما معتقدیم که باید در کووید 19 برای بیمارانی که در معرض خطر بالای عوارض و مرگ و میر ناشی از عوارض عفونت هستند، استفاده شود.” هیئت متخصصی که دستورالعمل‌های درمان کووید 19 ایالات متحده را تهیه می‌کنند در اواسط سپتامبر در مورد داده‌ها توضیح دادند و می‌تواند به زودی درباره توصیه فلووکسامین به عنوان یک درمان اولیه تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/ شنبه 8 آبان 1400

منابع

Science News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

تکامل ویروس کرونا و انتقال بیشتر از طریق هوا

افزایش شمار مبتلایان به سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی با بازگشت کودکان به مدارس

کاهش 70% عفونت کرونا ویروس با داروی کلسترول

تقویت کننده های واکسن کووید 19 برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی

کووید 19: اثرات شناختی مداوم، افزایش در نشانگرهای زیستی آلزایمر

×