اولین داروی تزریقی پیشگیری از HIV توسط FDA تایید شده است


این تایید در بحبوحه گسترش گزینه های پیشگیری از HIV در ایالات متحده صورت می گیرد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اولین داروی تزریقی طولانی اثر را برای پیشگیری از HIV تایید کرده است.

تا این هفته، تنها داروهای دارای مجوز و تایید شده توسط FDA برای پیشگیری از مواجهه با HIV، که بیشتر به عنوان PrEP شناخته می‌شود، قرص‌های خوراکی روزانه حاوی داروهای درمان HIV تنوفوویر و امتریسیتابین بودند که پیشرفت عفونت HIV را در بدن کاهش می‌دهند.

 اولین داروی تزریقی پیشگیری از HIV توسط FDA تایید شده است

PrEP به صورت روزانه مصرف می شود تا در سیستم بدنی شما تجمع پیدا کند، تا جایی که اگر عفونت HIV وجود داشته باشد، از تکثیر و انتشار ویروس در سراسر بدن جلوگیری می کند.

بر اساس داده‌های جدید CDC، زمانی که داروی PrEP طبق تجویز مصرف شود، خطر ابتلا به HIV از رابطه جنسی را تا حدود 99 درصد کاهش می‌دهد. اکنون، افرادی که در معرض خطر عفونت HIV هستند، می توانند پس از دو تزریق اولیه که به فاصله یک ماه از همدیگر انجام می شود، قرص روزانه یا واکسن جدید را هر دو ماه یکبار مصرف کنند.

FDA گفت: این تزریق، که هر دو ماه یکبار انجام می شود، برای مقابله با اپیدمی HIV در ایالات متحده و سایر کشور ها، از جمله کمک به افراد در معرض خطر و گروه های خاصی که پیروی از داروهای روزانه یک چالش بزرگ برای آنها بوده یا یک گزینه واقعی نیست، حیاتی خواهد بود.

به گفته دکتر دارین ساتون، پزشک اورژانس، این یک بازی در دنیای پیشگیری از HIV است.

بیماران اغلب در پیروی از هر گونه داروی خوراکی مشکل دارند، بنابراین تزریق هر دو ماه یکبار می تواند واقعاً چشم انداز پیشگیری از اچ آی وی را تغییر دهد. داشتن یک درمان دو ماهه همچنین به عنوان فرصتی برای تعامل با بیمار، کاهش خطر به اشتراک گذاری بیماری است.

بیماران تحت PrEP اغلب با مصرف داروهای روزانه دچار مشکل می شوند. این مشکل متأسفانه فقط در تهیه از طریق داروخانه ها متوقف نمی شود، زیرا بسیاری از افراد می ترسند که با این داروهای پیشگیری کننده در ملاء عام دیده شوند.

داده‌های CDC نشان می‌دهد که حدود 34800 نفر در ایالات متحده در سال 2019 به اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن در دسترس است.

تایید FDA به دنبال توصیه CDC در این ماه مبنی بر گسترش داروهای پیشگیری از HIV برای کاهش شکاف در اجرای PrEP صادر شد.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIHAID) نیز در بیانیه‌ای به تأیید FDA اشاره کرد و در بخشی از آن گفت: این داروها زمانی که طبق تجویز روزانه مصرف شوند در پیشگیری از اچ‌آی‌وی بسیار مؤثر هستند، اما مصرف روزانه یک قرص برای سلامتی می تواند چالش برانگیز باشد. وی افزود: کابوتگراویر تزریقی طولانی اثر PrEP یک گزینه پیشگیری محتاطانه تر برای پیشگیری از HIV است که ممکن است برای برخی افراد مطلوب تر باشد.

انتهای پیام/ 1 دی 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

قرص کووید مرک در بیماران پرخطر کارایی متوسطی را نشان داد

آزمایش واکسن های کووید 19 در سال 2021. این چیزی است که ما یاد گرفتیم

آیا ویروس ها زنده هستند، زنده نیستند یا چیزی در این بین؟ و این موضوع چرا اهمیت دارد؟

مشاهدات پزشکان آفریقایی در مورد سویه omicron در مقایسه با نوع دلتا

دریافت دوز تقویت کننده در زمان ابتلا به کووید چقدر بد است؟

×