بیشتر انتقال کووید هنوز بدون علامت است


به گفته کارشناسان بهداشت عمومی، سرفه یا عطسه در صف یک مغازه خواربارفروشی ممکن است باعث ترس از کووید 19 شود، اما به گفته کارشناسان بهداشت عمومی، فرد بدون علائم که آرام کنار شما در مترو نشسته است، می‌تواند به همان اندازه یک تهدید برای ابتلا به بیماری برای شما باشد.

بخش قابل توجهی از انتقال کووید 19 هنوز بدون علامت است. حدود 60٪ از شیوع بیماری با کسانی شروع می شود که هیچ علامتی ندارند و ممکن است با اومیکرون بیشتر باشد.

این میزان ممکن است در حال حاضر حتی بیشتر باشد، زیرا گزارش های اولیه نشان دهنده درصد بیشتری از عفونت های بدون علامت از Omicron نسبت به انواع قبلی است. هلن چو، پزشک بیماری‌های عفونی، گفت که این می‌تواند ارتباط زیادی با سطوح پایه بالاتر ایمنی در جمعیت داشته باشد.

هر چه فرد بیشتر در معرض کووید 19 قرار گیرد – چه از نظر عفونت قبلی یا چه از نظر واکسیناسیون – ایمنی بیشتر و توانایی بهتری برای کنترل ویروس خواهد داشت. او گفت که در چنین مواردی، یک فرد به احتمال زیاد بدون علامت یا علائم خفیف است.

او گفت، افرادی که بار ویروسی آنها کاهش یافته است ممکن است کمتر این بیماری را منتقل کنند، اما همچنان می توانند دیگران را آلوده کنند. فضاهایی که به خوبی تهویه نمی شوند، تعداد افراد زیادی دارند، و مکان هایی که مردم با صدای بلند صحبت می کنند یا غذا می خورند، این فضاهایی هستند که ما باید بیشتر نگران آن باشیم.

اوتو یانگ، پزشک بیماری های عفونی گفت: هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا زیر متغیرهای اومیکرون، مانند BA.2 و BA.4 و BA.5، عفونت های بدون علامت بیشتری ایجاد می کنند وجود ندارد.

اما او همچنین خاطرنشان کرد که سطوح بالای مصونیت جمعیت، ایالات متحده را در وضعیت کاملاً متفاوتی نسبت به گذشته که واکسن وجود نداشت و افراد کمی آلوده شده بودند قرار می دهد.

با این وجود، هم چو و هم یانگ گفتند که میزان بالای انتقال بدون علامت، نیاز به تداوم اقدامات کاهشی، به‌ویژه برای محافظت از جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان زیر 5 سال و افراد دارای نقص ایمنی را برجسته می‌کند.

چو گفت: ما می دانیم چه چیزی موثر است، و برای من گیج کننده است که وقتی می دانیم کووید طولانی مدت وجود دارد، کودکان زیر پنج سال واکسینه نشده اند و افراد می توانند به طور مکرر در طول زمان آلوده شوند، به انجام کارهای مفید ادامه نمی دهیم. ما نمی‌توانیم کووید 19 را به صفر برسانیم، اما من را شگفت‌زده می‌کند که بسیاری از چیزها متوقف شده‌اند، و در زمانی هستیم که نظارت بسیار کمی داریم.

فقط ماه گذشته، CDC گزارش داد که تا فوریه بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده به کووید 19 مبتلا شده اند، از جمله 75٪ از کودکان و نوجوانان. حدود یک سوم از دسامبر 2021، زمانی که اومیکرون در ایالات متحده غالب شد، به تازگی سرم مثبت شدند.

CDC خاطرنشان کرد که شیوع سرمی می تواند درک میزان بروز کووید 19 در سطح جمعیت را بهبود بخشد زیرا برخی موارد بدون علامت هستند، تشخیص داده نمی شوند یا گزارش نشده اند. با این حال، بیان کرد که مثبت بودن سرمی برای آنتی بادی های تولید شده در پاسخ به عفونت نباید به عنوان محافظت در برابر عفونت آینده تفسیر شود.

به گفته کارشناسان، نگرانی در مورد کووید طولانی پس از عفونت، حتی اگر بدون علائم حاد رخ دهد، وجود دارد.

انتهای پیام/ جمعه 23 اردیبهشت 1401

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

برخی از همسترها به شدت مستعد ابتلا به کووید 19 هستند

زیر سویه BA.2.12.1: نگران کننده است، اما نیازی به وحشت نیست

ترکیب آنتی بادی کووید توانایی پیشگیری خود را ثابت می کند

یک موج BA.2 می تواند ویرانی نابرابر ایجاد کند

FDA اولین آزمایش تنفسی را برای کووید 19 تأیید می کند

×