پس از بیماری کووید، التهاب میوکارد می آید و می رود


محققان دریافتند اقلیتی از افرادی که پس از کووید 19 بهبود می یابند، تحت یک دوره کوتاه التهاب موضعی میوکارد همراه با آسیب قلبی و سطوح بالاتر نشانگرهای خونی التهابی سیستمیک را دارند. مطالعات نشان می دهد که نشانه ها پس از ابتلا به کووید 19 به نکروز میوسیت و آسیب طولانی مدت قلبی اشاره نمی کند.

به گفته محققان به سرپرستی کیت هانمن در بیمارستان عمومی تورنتو، التهاب میوکارد، که به عنوان جذب کانونی فلورودوکسی گلوکز (FDG) در اسکن‌های ترکیبی PET/MRI مشخص می‌شود، در هشت نفر از 47 نفر بیش از 2 ماه پس از تشخیص کووید 19 قابل مشاهده بود.

این بیماران PET مثبت در مقایسه با سایر بازماندگان کووید از همان مرکز، ناهنجاری های بیشتری در MRI قلب داشتند:

T2، T1 و حجم بالای ترکیبات خارج سلولی

شیوع بیشتر افزایش گادولینیوم دیررس

کسر جهشی بطن چپ پایین

چرخش سویه ها و محیطی جهانی بدتر

گروه هانمن گزارش داد، علاوه بر این، گروه مبتلا به التهاب میوکارد همچنین سطوح بالاتری از اینترلوکین-6، اینترلوکین-8 و پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا در خون داشتند.

خبر خوب این بود که التهاب و عملکرد قلب به طور کلی بر اساس آزمایش های پیگیری انجام شده به طور متوسط ​​52 روز پس از یافتن اولیه التهاب میوکارد در PET برطرف یا بهبود یافت.

به طور کلی، یافته های مطالعه یک فنوتیپ تصویربرداری را نشان می دهد که انتظار می رود پیش آگهی خوبی ایجاد کند. با این حال، مطالعات پیگیری طولانی مدت برای درک نیاز به مراقبت مداوم قلب، ارتباط با علائم قلبی، راهنمایی برای بازگشت ایمن به ورزش و نیاز به مطالعات طولانی مدت دارد.

دو نفر از هشت نفر بدون هیچ گونه ناهنجاری MRI قلبی، جذب FDG کانونی داشتند. هانمن و همکارانش می‌گویند: این نشان می‌دهد که التهاب ممکن است تنها تظاهرات در بخش کوچکی از بیماران باشد. آنها همچنین گزارش دادند که هر دو گروه سطوح تروپونین I با حساسیت بالا را در زمان PET/MRI داشتند.

این نشان می دهد که در زمان تصویربرداری نکروز میوسیتی وجود نداشته است و تروپونین یک تست غربالگری ضعیف برای التهاب مداوم است. ممکن است یک فرآیند التهابی سیستمیک شدیدتر ممکن است به التهاب قلبی و تغییر متعاقب آن کمک کند.

در بیماران به طور متوسط ​​67 روز بین تشخیص کووید و PET/MRI فاصله بود. در زمان PET/MRI، 40% حداقل یک علامت قلبی را گزارش کردند. بیش از یک چهارم بیماران حداقل یک دوز از واکسن کووید 19 را قبل از اسکن دریافت کرده بودند.

نویسندگان می‌گویند: این یافته‌ها باید در مطالعات چند جانبه آینده، به طور ایده‌آل با مقایسه با گروه‌های کنترل همسان با سن، جنس و بیماری‌های همراه تأیید شود.

انتهای پیام/ 23 دی ماه 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

دلتاکرون احتمالا واقعی نیست

کووید 19 عامل خطر برای دیابت جدید کودکان

بینی یا گلو: چه چیزی برای آزمایش کووید بهتر است؟

تزریق واکسن کووید در بارداری عوارض جدی ندارد

شناسایی آنتی بادی های خنثی کننده Omicron

×