کاهش بستری کودکان در بیمارستان به دلیل سایر عفونت های در طول پاندمی کووید


تعداد کمتری از کودکان به دلیل سایر عفونت ها در طول پاندمی کووید در بیمارستان بستری شدند. محققان بریتانیایی دریافتند بستری شدن کودکان در بیمارستان برای انواع عفونت ها از جمله آنفولانزا، سرخک و عفونت های مهاجم در طول همه گیری کووید 19 به طور چشمگیری کاهش یافته است و بیشترین کاهش در بستری شدن مربوط به آنفولانزا است.

در مقایسه با 1 مارس 2017 تا 29 فوریه 2020، بستری های مرتبط با آنفولانزا از 1 مارس 2020 تا 30 ژوئن 2021 در بین کودکان 14 ساله 94 درصد کاهش یافته است. نویسندگان در BMJ خاطر نشان کردند که بستری‌های مرتبط با سرخک 90 درصد کاهش یافته است و بستری‌های مرتبط با برونشیولیت یا التهاب نایژک 82 درصد کاهش یافته است. آنها افزودند که این کاهش ها در بین گروه های جمعیتی مشاهده شد.

کادامبری و همکارانش داده‌های بیمارستان‌های NHS را برای کودکان بستری شده با عفونت‌هایی که با کدهای تشخیصی خاص ICD-10 شامل 19 تشخیص شامل عفونت‌های تهاجمی شدید، عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن تعریف شده بود، بررسی کردند. محققان گفتند که پذیرش در بیمارستان برای همه شرایط به جز یکی از 19 بیماری کاهش یافته است.

برای بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، پذیرش‌های مرتبط با اوریون 53 درصد کاهش یافت و برای عفونت‌های تهاجمی شدید، بیشترین کاهش در پذیرش‌های مرتبط با مننژیت بود که 50 درصد کاهش داشت.

در یک سرمقاله ضمیمه، زاخاری ویلیس، از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، و آنابل دو سنت موریس، از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، در مورد دلیل احتمالی کاهش در عفونت های باکتریایی پراکنده، مانند استئومیلیت و آرتریت سپتیک ناشی از کینگلا کینگه، استافیلوکوکوس اورئوس و استرپتوکوک پیوژنز صحبت کردند.

نه تنها احتمال مواجهه کودکان با چنین پاتوژن‌هایی در طول پاندمی کمتر بود، بلکه به نظر می‌رسد که عفونت‌های تنفسی ویروسی همزمان، تراکم کلونیزاسیون پنوموکوک‌ها و سایر باکتری‌های بیماری‌زا را در دستگاه تنفسی فوقانی افزایش می‌دهد. بنابراین، می‌توان تصور کرد که عفونت‌های ویروسی یک عامل خطر برای افزایش عفونت های باکتریایی مهاجم هستند و کاهش عفونت های ویروسی ممکن است به توضیح کاهش عفونت های باکتریایی کمک کند.

در حالی که تعداد کودکان بستری شده به دلیل ذات الریه 60% کاهش یافته است، گروه کادامبری دریافتند که تعداد کودکانی که در عرض 60 روز جان خود را از دست داده اند افزایش یافته است.

ویلیس و دی سنت موریس این افزایش ها را به تغییرات در عملکرد بالینی نسبت دادند؛ به عنوان مثال، کودکان مبتلا به ذات الریه کمتر شدید در خارج از بیمارستان مدیریت می شوند، و خاطرنشان کردند که هیچ افزایش دیگری در مرگ و میر برای هر نوع عفونت دیگری وجود ندارد.

در حالی که به نظر می رسید کاهشی در بروز بیماری های عفونی وجود دارد، این کاهش ها احتمالا موقتی هستند. محدودیت‌های این مطالعه شامل فقدان اطلاعات بالینی یا میکروبیولوژیکی فراتر از کدهای تشخیصی، و همچنین فقدان اطلاعات در مورد شدت بیماری بود.

انتهای پیام/ سه شنبه 28 دی ماه 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

پس از بیماری کووید، التهاب میوکارد می آید و می رود

دلتاکرون احتمالا واقعی نیست

کووید 19 عامل خطر برای دیابت جدید کودکان

بینی یا گلو: چه چیزی برای آزمایش کووید بهتر است؟

تزریق واکسن کووید در بارداری عوارض جدی ندارد

×