پرستار نیویورکی اولین شهروند ایالات متحده است که واکسن کووید 19 را دریافت کرد


واکسیناسیون پرستارساندرا لیندزی روز دوشنبه توسط  فایزر و شریک آلمانی آن بیون تک در مرکز پزشکی یهودی لانگ آیلند در کوئینز اجرا شد. این واکسیناسیون شروع بزرگترین فعالیت در تاریخ کشور ایالت متحده است.

روز دوشنبه همزمان با آغاز بزرگترین واکسیناسیون در تاریخ آمریکا، یک پرستار مراقبت های ویژه به اولین شخصی تبدیل شد که واکسن علیه کووید 19 را دریافت کرد.

این اتفاق در حالتی صورت گرفت که ایالت متحده به 300000 مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا نزدیک شده است.

اندرو کوومو، فرماندار نیویورک گفت که پاندمی وحشتناک بوده است. کوومو کمی قبل از این گفت: “این یک میدان جنگ امروزی بود و به همین دلیل است که کلمه قهرمانان برای قدردانی کاری که انجام داده اید باید گفته شود. واکسن سلاحی است که جنگ را پایان می دهد. این آغاز آخرین فصل کتاب است.” به گزارش خبرگزاری PTI، به لیندزی واکسیناسیون داده شد.

لیندزی گفت: “امیدوارم این آغاز پایان بسیار دردناک در تاریخ ما باشد.”

چندین کشور دیگر نیز استفاده از این واکسن را مجاز دانسته اند. انگلیس، که هفته گذشته واکسیناسیون افراد را آغاز کرد. با این حال، نهادهای نظارتی در انگلیس در حال بررسی چند واکنش آلرژیک شدید هستند. دستورالعمل های FDA همچنین به ارائه دهندگان می گوید که آن را به کسانی که سابقه شناخته شده واکنش های آلرژیک شدید به یکی از مواد تشکیل دهنده آن را دارند، ندهند.

انتهای پیام/ سه شنبه 25 آذر 1399

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن فایزر COVID-19

FDA استفاده از اولین واکسن کووید 19 را در ایالات متحده مجاز کرد

بریتانیا برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر- بیون تک مجوز صادر کرد

آمریکایی ها امیدوارند که واکسن COVID-19 را از 11 دسامبر دریافت کنند!

بریتانیا نسبت به واکنش آلرژی واکسن فایزر- بیون تک هشدار می دهد

×