نشانگر پروتئین 2 (41110-14)

قبل از مرحله استریل کردن باید فرآیند شست‌و‌شو و پاکسازی به صورت کامل انجام شود. اگرچه در این مرحله کشتن میکروارگانیسم‌ها مدنظر نیست اما اگر به صورت دقیق و کامل انجام نشود، آلودگی‌های سطحی تاثیر مراحل ضد عفونی و استریلیزاسیون را کاهش می‌دهد. می‌توان گفت تا حدود 99 درصد بار زیستی موجود بر روی ابزار آلوده، با یک پاک سازی و تمیز کردن کامل از بین می‌روند و حذف می‌شوند.

نشانگر پروتئین RRS، یک تست سریع، دقیق و ساده جهت تشخیص پروتئین‌های باقی مانده بر روی سطوح دستگاه‌های شستشو دهنده، ضدعفونی‌کننده، تمیزکننده‌های اولتراسونیک، آندوسکوپ‌ها و وسایل جراحی می‌باشد. این کیت شامل یک ویال برای تشخیص پروتئین و یک سواب برای نمونه‌گیری از سطوح یا ابزارآلات است. وجود مقادیر کم یک میکروگرم از بقایای زنجیره‌های پروتئین بر روی سطوح یا وسایل توسط این نشانگر قابل تشخیص است. استفاده از این نشانگر با حداقل آموزش امکان‌پذیر است و تنها با تفسیر تغییر رنگ محلول انجام می‌شود.

دستورالعمل استفاده از تست پروتئین RRS

1- هنگام استفاده از کیت پروتئین RRS جهت اجتناب از آلودگی با بقایای پروتئینی پوست، باید از دستکش استفاده شود. زیرا ممکن است تست پروتئین RRS (بدلیل وجود احتمالی پروتئین روی دست) به صورت کاذب مثبت شود.

2- در صورت مرطوب بودن سطح یا ابزار آلات مورد نظر جهت تست بقایای پروتیین ، سواب را با فشار به آن مالش دهید. در صورت خشک بودن سطح یا ابزار آلات مورد بررسی، سواب را با آب استریل یا مقطر مرطوب نمایید. در نهایت سواب مرطوب شده را با فشار به سطح یا ابزار مورد نظر مالش دهید. لازم به ذکر است پس از شستشو پروتئین باقیمانده بیشتر در لولاها و شکاف های وسایل باقی می ماند .

3- درب ویال را باز کرده و سواب را تقریباً به مدت 5 الی 10 دقیقه در معرف نگه دارید . می‌توانید سواب کوتاه شده را درون ویال قـرار داده، درب آن را ببندید و به خوبی تـکان دهید. برعکـس کردن ویال به تشـخیص بهتر تغییر رنگ سـر سوآب کمک می‌کند.

4- به صـورت ظاهری تغییر رنگ سر سوآب را بررسی کنید. اگر سواب آبی یا بنفش شده باشـد، بقـایای پروتئین روی نمونه وجـود داشـته اسـت. در صـورت وجود مـقادیر بـالایی از پروتئین رنگ محلـول داخل ویال به قرمز تیره یا بنفش تغییر خواهد کرد. مدت زمان نگهداری طولانی‌تر سوآب در داخل محلول سبب ایجاد رنگ واضح‌تر، پر رنگ‎تر و موجب تشخیص دقیق‌تر می‌شـود.

شرایط نگهداری

تست پروتئین RRS در یخچال (بین دمای 4 الی 8 درجه سانتیگراد) نگهداری شود. در معرض نور، حرارت بالا، ضد عفونی کننده‌ها و مواد شیمیایی قرار داده نشود.

تذکر

در هنگام ترکیب کردن محتویات دو ویال، به دلیل حساسیت بالای تست، حتما از دستکش تمیز و عاری از پروتئین برای جلوگیری از ایجاد نتیجه مثبت کاذب استفاده شود.

ماندگاری

18 ماه پس از تولید

دانلود کاتالوگ

RRS_Protein_Test_2 (14-41110)   دریافت

×