داروی ایورمکتین در درمان کووید 19 خفیف موثر نیست


بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا، به نظر نمی رسد که ایورمکتین، دارویی که به طور معمول برای درمان بیماری های انگلی از جمله شپش و هاری استفاده می شود، تأثیر قابل توجهی در درمان و تخفیف علائم بیماران کووید 19 داشته باشد.

در ژانویه، پانل دستورالعمل های درمان انستیتوهای ملی بهداشت اعلام کرد که اطلاعات کافی برای توصیه برای استفاده از دارو برای درمان بیماران کووید 19 وجود ندارد.

بدون مطالعاتی برای اثبات اثربخشی آن، چند پزشک به شدت این دارو را تبلیغ کرده اند. این یک داروی ارزان قیمت با خواص ضد التهابی است و به نظر می رسد که در تکثیر ویروس در مطالعات آزمایشگاهی تاثر داشته است. اما فقط به این دلیل که در آزمایشگاه کار می کند، به معنای کار در زندگی واقعی و بر روی بیماران نیست.

در این مطالعه مستقر در کالی، کلمبیا، تقریباً 500 بزرگسال مبتلا به بیماری خفیف که به مدت 7 روز علائم داشتند، داوطلب شدند و به آزمایش دارو کمک کردند. این آزمایش همان چیزی است که به عنوان یک آزمایش کنترل تصادفی دوسوکور شناخته می شود.

نیمی از داوطلبان به مدت پنج روز دارو دریافت کردند، نیمی دیگر دارونما و مراقبت های استاندارد دریافت کردند. بیماران از جولای 2020 تا نوامبر 2020 در این آزمایش ثبت نام شدند و پزشکان این موضوع را تا ماه دسامبر پیگیری کردند.

در پایان دوره آزمایشی، عوارض جانبی (عمدتاً سردرد) در هر دو گروه داوطلب رخ داد. بیمارانی که این دارو را دریافت کردند گفتند که علائم آنها 10 روز فروکش کرد. برای گروهی که دارونما دریافت کردند، 12 روز بود. دو روز بهبود زودتر “قابل توجه” در نظر گرفته نشده است.

این مطالعه نتیجه گیری می کند: “این یافته ها از استفاده از ایورمکتین برای درمان کووید 19 خفیف پشتیبانی نمی کند.” این مقاله اضافه می کند که ممکن است برای درک بهتر اینکه ایورمکتین هر نوع سود دیگری برای بیماران مبتلا به کووید 19 دارد، آزمایشات بزرگتری لازم باشد. در این مورد، مطالعه بر روی علائم و بیماری خفیف متمرکز شد.

انتهای پیام/ یکشنبه 17 اسفند 1399

منابع

Center for Infectious Disease Research and Policy (CIDRAP) 

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

بیماران مبتلا به آسم و کووید 19

دانشمندان می گویند نوع جدید کووید 19 در نیویورک در گردش است

آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان: آنچه دانشمندان می خواهند بدانند

واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون تایید FDA را دریافت کرد

چگونه می توان واکسن کووید 19 را اصلاح کرد تا با انواع جدید آن مقابله کند

×