دانشمندان می گویند نوع جدید کووید 19 در نیویورک در گردش است


دانشمندان اکنون در حال مطالعه روی یک نوع جدید کووید 19 هستند که شناسایی شده و در شهر نیویورک در حال گردش است. محققان در حال بررسی قابلیت انتقال و کشنده بودن نسخه جدید هستند.

این سویه جدید، که دانشمندان آن را B.1.526 می نامند، توسط دو گروه تحقیقاتی به طور جداگانه شناسایی شد. محققان انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کلمبیا، یافته های جداگانه خود را منتشر کردند.

محققان کلمبیا ضمن تجزیه و تحلیل بیش از 1100 نمونه جهش یافته در آفریقای جنوبی و برزیل، تعداد بالایی از این انواع خاص را تشخیص ندادند.

دکتر آن کاترین اوهلمان، استادیار پزشکی در بخش بیماری های عفونی دانشگاه کلمبیا، در بیانیه ای گفت: در عوض ما تعداد زیادی از این سویه جدید را پیدا کردیم.

اکنون، محققان کلمبیا گفته اند که آنها حداقل 80 مورد از نوع جدید را در سه منطقه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات شناسایی کرده اند، که نشان می دهد این نوع فقط به یک شیوع در یک منطقه محدود نمی شود.

محققان با نگاهی به پایگاه داده ای از نمونه های ژنتیکی کووید 19، این سویه B.1.526 را ردیابی کردند. طبق مطالعه CalTech، این نوع جدید تقریباً 25٪ ژنوم ویروس کرونا را تشکیل می دهد که توالی یابی شد.

دانشمندان می گویند آن ها موارد بیشتری از این نوع را نسبت به ماه های قبل مشاهده کرده اند، اما هنوز مشخص نیست که این نوع تا چه میزان قابل انتقال است.

اگرچه جهش مشترکی با انواع سویه آفریقای جنوبی و برزیل دارد، اما نوع B.1.526 منحصر به فرد است و برای درک تأثیر آن بر انتقال، کشندگی یا واکسن نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

محققان از کلمبیا گفتند که آنها در حال برنامه ریزی برای افزایش ردیابی این نوع جدید با تعیین توالی 100 نمونه در روز هستند.

انتهای پیام/ دوشنبه 11 اسفند 1399

منابع

The New York Times

مطالعه موار زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان: آنچه دانشمندان می خواهند بدانند

واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون تایید FDA را دریافت کرد

چگونه می توان واکسن کووید 19 را اصلاح کرد تا با انواع جدید آن مقابله کند

گزارش جدید CDC می گوید واکنش جدی واکسن های کووید 19 نادر است

مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی گسترش دهنده کووید 19 نیست

×