مشاهدات پزشکان آفریقایی در مورد سویه omicron در مقایسه با نوع دلتا


در حالی که نوع omicron در آفریقای جنوبی در حال گسترش است، دکتر Unben Pillay روزانه ده ها بیمار مشاهده می شود. با این حال این دکتر اعلام کرد تعداد افراد بستری شده در بیمارستان بسیار کم است.

این یکی از دلایلی است که او به همراه سایر پزشکان و متخصصان پزشکی گمان می‌کنند که نسخه omicron واقعاً باعث ایجاد کووید 19 خفیف‌تر از نوع دلتا می‌شود، حتی اگر به نظر می‌رسد که سریع‌تر در حال انتشار است. بیماران می توانند این بیماری را در خانه مدیریت کنند.این پزشک گفت، این شامل بیماران مسن تر و کسانی است که مشکلات سلامتی دارند که می تواند آنها را در برابر ابتلا به عفونت کروناویروس آسیب پذیرتر کند نیز صدق می کند.

در دو هفته از اولین گزارش omicron در آفریقای جنوبی، سایر پزشکان داستان های مشابهی را به اشتراک گذاشته اند. همه پزشکان احتیاط می کنند که جمع آوری داده های کافی برای اطمینان، هفته های بیشتری طول می کشد، مشاهدات آنها و شواهد اولیه سرنخ هایی را ارائه می دهند.

فقط حدود 30 درصد از افرادی که در هفته های اخیر با کووید 19 در بیمارستان بستری شده اند به طور جدی بیمار بوده اند که کمتر از نصف میزان در هفته های اول موج های همه گیر قبلی است.

میانگین اقامت در بیمارستان برای کووید 19 این بار کوتاه‌تر بوده است .حدود 2.8 روز در مقایسه با هشت روز. فقط 3 درصد از بیمارانی که اخیراً به دلیل کووید 19 در بیمارستان بستری شده اند، جان خود را از دست داده اند.

ویلم هانکوم، مدیر مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقا، با استناد به آمار مؤسسه ملی و گزارش‌های دیگر، گفت: در حال حاضر، تقریباً همه چیز نشان می‌دهد که این بیماری خفیف‌تر است. این روزهای اولیه است و ما باید اطلاعات نهایی را بدست آوریم. اغلب بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر دیرتر اتفاق می افتد، البته تنها دو هفته از این موج می گذرد.

در این میان، دانشمندان در سراسر جهان در حال تماشای شمارش موارد و نرخ بستری شدن در بیمارستان هستند، در حالی که آزمایش می‌کنند تا ببینند واکسن‌ها و درمان‌های فعلی چقدر خوب عمل می‌کنند. در حالی که دلتا همچنان سویه غالب کروناویروس در سراسر جهان است، موارد omicron در ده‌ها کشور با آفریقای جنوبی مرکز آن است.

تمرین Pillay در استان Gauteng کشور، جایی که نسخه omicron در آن جا افتاده است. این استان با 16 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین استان آفریقای جنوبی است و شامل بزرگترین شهر، ژوهانسبورگ، و پایتخت، پرتوریا است. به گفته مقامات بهداشتی، Gauteng شاهد افزایش 400 درصدی موارد جدید در هفته اول دسامبر بود و آزمایش نشان می‌دهد که omicron مسئول بیش از 90 درصد موارد است.

پیلای می‌گوید بیماران کووید 19 او در طول آخرین موج دلتا مشکل تنفسی داشتند و سطح اکسیژن پایین‌تری داشتند. بسیاری از آنها در عرض چند روز به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشتند. بیمارانی که او تحت درمان قرار می‌دهد اکنون علائم خفیف‌تری شبیه آنفولانزا دارند، مانند بدن درد و سرفه.

Phaahla با استناد به مطالعاتی که نشان می‌دهد 70 درصد موارد جدید در سراسر کشور مربوط به omicron است، گفت: Omicron باعث تجدید حیات شده است.

او گفت که نرخ تولیدمثل ویروس کرونا در موج کنونی که نشان‌دهنده تعداد افرادی است که احتمالاً توسط یک نفر آلوده می‌شوند 2.5 است که بالاترین میزانی است که آفریقای جنوبی در طول همه‌گیری ثبت کرده است.

جاست گفت: از بین بیماران بستری شده در موج کنونی، 86 درصد واکسینه نشده اند. بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان های آفریقای جنوبی در حال حاضر نیز جوان تر از سایر دوره های همه گیر هستند: حدود دو سوم آنها زیر 40 سال هستند.

جاست گفت که اگرچه علائم اولیه حاکی از آن است که موارد omicron کمتر است، اما حجم موارد جدید کووید 19 ممکن است همچنان بر بیمارستان‌های آفریقای جنوبی غلبه کند و منجر به تعداد بیشتری از علائم شدید و مرگ و میر شود.

انتهای پیام/ شنبه 20 آذر 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

Omicron زنگ خطری برای سازندگان واکسن کووید 19 است

ChAdOx1 با CAR و PF4 برای ترومبوز همراه با سندروم ترومبوسیتوپنی ارتباط دارد

ترکیب واکسن های کووید 19 و چگونگی تاثیر آن ها

پانل FDA از قرص کووید مولنوپیراویر مرک حمایت می کند

آنچه باید در مورد نوع جدید کووید 19 omicron بدانید

×