واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون تایید FDA را دریافت کرد


اداره غذا و داروی ایالات متحده گفت واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون الزامات مجوز استفاده اضطراری را برآورده کرده است.

اثر واکسن جانسون و جانسون در برابر کووید 19 متوسط ​​تا شدید/ بحرانی حداقل 14 روز پس از واکسیناسیون با تک دوز 66.9% و 66.1% حداقل 28 روز پس از واکسیناسیون بود.

در این تجزیه و تحلیل آمده است: هیچ مورد خاصی از نظر ایمنی در تجزیه و تحلیل زیرگروه ها بر اساس سن، نژاد، قومیت، بیماری های همراه یا عفونت قبلی SARS-CoV-2 وجود نداشت.

با این وجود، علی رغم هیجان و انتظار، هنوز مراحل مختلفی وجود دارد که جانسون و جانسون باید قبل از در دسترس بودن واکسن طی کنند.

به محض تایید شدن واکسن، کمیته مشاوره ای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در زمینه روش های ایمن سازی یا ACIP، توصیه هایی را به CDC در مورد چگونگی استفاده از واکسن از جمله در بین گروه های سنی و نوع برنامه ارائه می دهد.

بر اساس یک سند توجیهی 62 صفحه ای که روز چهارشنبه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا منتشر شد، به نظر می رسد واکسن ویروس کرونا تک دوز جانسون و جانسون بی خطر است.

کمیته مشورتی FDA متذکر شد که بیشترین عوارض جانبی مرتبط با واکسن درد در محل تزریق، سردرد، خستگی و درد عضلانی است.

به نظر می رسد در مقایسه با افرادی که این واکسن را دریافت نکرده اند، حوادث بیشتری در رابطه با لخته شدن خون و زنگ گوش در بین افراد رخ داده است، اما FDA خاطر نشان می کند: داده ها در این زمان برای تعیین رابطه علنی بین این حوادث و واکسن کافی نیستند.

به طور کلی، بر اساس سند توجیهی، عوارض جانبی جدی غیر کشنده نادر بوده و هیچ موردی از آنافیلاکسی پس از واکسیناسیون گزارش نشده است.

تاثیر واکسن جانسون و جانسون در برابر عفونت های بدون علامت

داده های J&J اشاره می کنند که واکسن کووید 19 ممکن است از عفونت های بدون علامت جلوگیری کند. واکسن ممکن است از بروز عفونت کووید 19 بدون علائم در حدود چهار هفته جلوگیری کند.

مطالعات قبلی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده نشان داده است که بیشتر موارد ویروس کرونا توسط افراد بدون علائم منتشر می شود. اگر یک واکسن از عفونت بدون علامت جلوگیری کند، ممکن است به کاهش انتقال بیماری کمک کند.

در آزمایش بالینی، عفونت های بدون علامت در بین داوطلبان در چندین نقطه پس از واکسیناسیون مشاهده شد. این آزمایش نشان داد که واکسن از روز اول تا روز 29 در برابر عفونت بدون علامت از “محافظت متوسط” برخوردار است.

وقتی داوطلبان در 71 روز پس از تزریق واکسن بررسی شدند، حدود 74٪ در برابر عفونت های بدون علامت موثر بود.

انتهای پیام/ پنج شنبه 7 اسفند 99

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

چگونه می توان واکسن کووید 19 را اصلاح کرد تا با انواع جدید آن مقابله کند

گزارش جدید CDC می گوید واکنش جدی واکسن های کووید 19 نادر است

مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی گسترش دهنده کووید 19 نیست

مطالعه نشان می دهد که ویتامین C و روی علائم کووید 19 را کاهش نمی دهد

شواهد بیشتر ارتباط نوع انگلیسی ویروس کرونا با موارد بستری در بیمارستان و مرگ بیشتر

×