واکسن سینوواک چینی بسیار کمتر از آنچه در ابتدا در برزیل ادعا شده بود، موثر بود


واکسن سینوواک چینی بسیار کمتر از آنچه در ابتدا در برزیل ادعا شده بود، موثر بود و این نگرانی ها را برانگیخت.

به گزارش سی ان ان بر اساس بیانیه ای که روز سه شنبه توسط دولت سائوپائولو منتشر شد، واکسن پیشرو چینی که توسط Sinovac Biotech  تولید شد، فقط 50.38٪ در آزمایشات مرحله آخر در برزیل موثر بود، که به طور قابل توجهی پایین تر از نتایج قبلی بود.  در حالی که این درصد از آستانه لازم برای تأیید فراتر رفته است، و بسیار کمتر از 78 درصد اعلام شده قبلی است. این سوالاتی را درباره صحت داده ها ایجاد می کند و شک و شبهه نسبت به عدم شفافیت واکسن های چینی را دامن می زند.

تحلیلگران گفتند که میزان کارآیی واکسن Corovavac Sinovac در برزیل – کمترین میزان در بین رقبای جهانی آن – می تواند بر اعتماد بین المللی به واکسن های ساخت چین تأثیر بگذارد و تلاش پکن را برای ترمیم تصویر از بدرفتاری های اولیه در رابطه با شیوع اولیه کووید 19 مختل کند. موسسه Butantan و دولت سائو پائولو گزارش دادند که واکسن کرونا ویروس در مطالعه بالینی انجام شده در برزیل به میزان 50.38٪ موفقیت امیز بوده است، علاوه بر این میزان اثربخشی 78٪ در موارد خفیف و 100٪ در موارد متوسط ​​و شدید کووید 19 بوده است. همه درصد ها بالاتر از 50٪ مورد نیاز  برای سازمان بهداشت جهانی است.

با توجه به کارآیی کلی تجزیه و تحلیل، برزیل اثر بخشی را 50.38٪ برآوردکرده است. ریچاردو پالاسیوس، مدیر پزشکی برای تحقیقات بالینی در مرکز پزشکی بوتانتان در سائو پائولو گفت که “درصد اثر بخشی مرزی است”.

یانژونگ هوانگ، عضو ارشد بهداشت جهانی در شورای روابط خارجی مستقر در ایالات متحده، اثر 50.38٪ واکسن سینوواک را “ناامیدکننده” توصیف کردو گفت نتایج او را غافلگیر کرده است. نتایج نشان می دهد که Coronavac نسبت به واکسن های جایگزین تولید شده توسط فایزر- بیون تک و مادرنا که دارای میزان کارایی حدود 95٪ هستند، تأثیر بسیار کمتری دارد. روسیه می گوید واکسن Sputnik V آن 91٪ موثر است، در حالی که واکسن انگلیس که توسط دانشگاه آکسفورد و آسترازنکا تولید شده است، به طور متوسط 70٪ اثر دارد. واکسن Sinovac همچنین از رقیب داخلی چینی خود که توسط شرکت دولتی سینوفارم ساخته شده و از نظر آن 79.34٪ موثر است، کارآیی کمتری دارد. با وجود نتایج بدتر از آنچه پیش بینی شده بود، هوانگ گفت که واکسن سینوواک با کمک به کاهش فشارها بر روی سیستم های مراقبت های بهداشتی ضمن کاهش مرگ های احتمالی، “قابل استفاده” خواهد بود، با توجه به اثربخشی بیشتر آن در موارد متوسط و شدید که نیاز به درمان پزشکی دارد.

انتهای پیام/ پنج شنبه 25 دی 1399

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

آزمایش پرو برای واکسن چینی سینوفارم کووید 19

واکسن فایزر COVID-19

کرونا ویروس جهش پیدا کرده است. این برای ما به چه معناست؟

واکسن آسترازنکا- اکسفورد: همه آنچه تاکنون می دانیم

×