نحوه عملکرد آنتی بادی های مونوکلونال در برابر نوع Omicron


مسابقه برای درمان‌های جدیدی که در برابر گسترش انفجاری omicron مقاومت می‌کند، ادامه دارد. با گسترش انفجاری omicron که ممکن است از درمان های فعلی کووید 19 پیشی بگیرد، رقابت برای یافتن گزینه های جدید از جمله نحوه عملکرد آنتی بادی های مونوکلونال در برابر نوع Omicron ادامه دارد.

اولین درمان‌های ضد ویروسی خوراکی برای این ویروس در این هفته توسط سازمان غذا و دارو مجاز شد: Paxlovid فایزر و Merck’s Molnupiravir که در برابر بیماری‌های شدید و مرگ ناشی از کووید مؤثر بوده‌اند و انتظار می‌رود در مقابل omicron نیز مقاومت کنند. این خبر در بحبوحه آخرین افزایش روزافزون، بارقه‌ای از امید را به وجود آورد – اما انتظار می‌رود با افزایش تولید، عرضه این داروها برای ماه‌ها محدود باقی بماند.

از بین درمان‌های مجاز آنتی‌بادی مونوکلونال در حال حاضر – که به ابزار اصلی برای دور نگه‌داشتن بیماران از بیمارستان تبدیل شده است – دو مورد از درمان‌های اصلی در برابر نوع omicron موفق نبوده‌اند.

به دلیل نگرانی‌های مربوط به اثربخشی در برابر omicron، مقامات بهداشت فدرال روز پنجشنبه اعلام کردند که محموله‌های این دو درمان را از Eli Lilly و Regeneron متوقف خواهند کرد.

و گزینه سوم، گزینه ای که تا کنون انتظار می رود در برابر omicron موثر باقی بماند، عرضه کمی دارد.

مقامات بهداشتی به سرعت در حال انباشت دارو به نام sotrovimab از Vir Biotechnology و GlaxoSmithKline هستند.

دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی گفت: عرضه کم sotrovimab چیزی است که باید نگران آن باشیم.

از آنجایی که نوع omicron به سرعت در حال پیشرفت است – تقریباً سه چهارم همه موارد کووید در حال حاضر Omicron هستند – مقامات بهداشتی برای افزایش این دارو در زمستان آماده می شوند.

دکتر اندرو پاویا، یکی از اعضای انجمن بیماری‌های عفونی آمریکا و یکی از اعضای مؤسسه ملی، می‌گوید: اکنون در شرایط بسیار سختی هستیم که ویروس سریع‌تر از دسترسی ما به داروهایی که می‌توانند آن را درمان کنند، در حال افزایش است. از پنل دستورالعمل های درمان بهداشت کووید، گفت. “زمانی که ما یک منبع کافی از sotrovimab، از Evusheld و Paxlovid داشته باشیم، ابزارهای بسیار خوبی برای مبارزه با omicron خواهیم داشت. اما ویروس قبل از اینکه منبع کافی داشته باشیم، کشور ها را فرا خواهد گرفت. بنابراین باید نگران ژانویه بود.

این اولین بار نیست که انواع جدید ویروس مانع از درمان های اصلی کووید می شوند: مقامات بهداشتی برای چندین ماه اوایل سال جاری توزیع آنتی بادی مونوکلونال الی لیلی را زمانی که نشان داده شد در برابر انواع گاما و بتا ناکارآمد است، متوقف کردند. سازمان غذا و دارو به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه کرد از آنتی بادی های مجاز جایگزین – مانند Regeneron و GSK – استفاده کنند که نشان داده بود تاثیر خوبی داشته است.

کوکتل آنتی بادی مونوکلونال Regeneron و Eli Lilly در درمان موثر بودند. هنگامی که دلتا به نوع غالب نگرانی تبدیل شد و هر سه درمان آنتی بادی علیه آن موثر بودند، مجوز الی لیلی تمدید شد.

مقامات بهداشتی به طور فزاینده‌ای به این درمان‌ها روی آورده‌اند، زیرا موارد موفقیت‌آمیز افزایش یافته و نرخ واکسیناسیون به اندازه کافی افزایش نیافته است. این آنتی‌بادی‌ها نسخه‌های مصنوعی خط دفاعی طبیعی بدن هستند که برای بیماران مبتلا به کووید که در مراحل اولیه عفونت‌شان هستند و در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری هستند برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان، استفاده می‌شود.

واکسن‌های مجاز کنونی کووید 19 و دوزهای تقویت‌کننده آن‌ها هنوز در پیشگیری از بیماری‌های شدید و مرگ بسیار مؤثر هستند.

انتهای پیام/ دوشنبه 6 دی 1400

منابع

abc NEWS

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

FDA درمان siRNA کاهش دهنده کلسترول را تایید کرد

اولین داروی تزریقی پیشگیری از HIV توسط FDA تایید شده است

قرص کووید مرک در بیماران پرخطر کارایی متوسطی را نشان داد

آزمایش واکسن های کووید 19 در سال 2021. این چیزی است که ما یاد گرفتیم

آیا ویروس ها زنده هستند، زنده نیستند یا چیزی در این بین؟ و این موضوع چرا اهمیت دارد؟

×