رفع آلودگی پسماندها و پسماند های آلوده


ضدعفونی پسماندهای مایع و جامد باید با همان دقت و اقدامات احتیاطی توصیه شده برای هر گونه قرار گرفتن در معرض عوامل انسفالوپاتی‌های اس فنجی شکل قابل انتقال (TSE) انجام شود. محل کار باید برای مهار آسان آلودگی و ضدعفونی بعدی سطوح مناسب انتخاب شود. تمام زباله های مایع و جامد باید جمع آوری شده و به عنوان زباله های عفونی با آنها برخورد شود.

مایعات مورد استفاده برای تمیز کردن باید در محل با افزودن NaOH یا هیپوکلریت یا هر یک از روش های دیگر ضد عفونی شوند و سپس می توانند به عنوان زباله های معمول بیمارستانی دفع شوند. جاذب هایی مانند خاک اره ممکن است برای تثبیت مایعاتی که به زباله سوز منتقل می شوند استفاده شوند. با این حال، این باید پس از ضد عفونی اضافه شود.

ابزارها و روش‌های تمیز کردن باید به گونه ای انتخاب شوند که پراکندگی آلودگی توسط پاشش و ذرات معلق در هوا را به حداقل برسانند. در استفاده از برس ها و ابزار آلات تمیز کردن دقت زیادی لازم است. در صورت امکان، ابزارهای نظافتی مانند برس، حوله و پد تمیز کردن، و همچنین ابزارهایی که برای جدا کردن وسایل آلوده استفاده می شوند، باید یکبار مصرف یا باید مقاوم در برابر عوامل گند زدا باشد.

پس از اتمام مراحل تمیز کردن، تمام زباله های جامد از جمله مواد پاک کننده یکبار مصرف باید جمع آوری و ضد عفونی شوند. سوزاندن بسیار توصیه می شود. سپس ایستگاه نظافت باید خود را با استفاده از یکی از روش های اعلام شده ضد عفونی کند.

انتهای پیام/ چهارشنبه 8 دی 1400

منابع

WWW.WHO.int

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

نحوه عملکرد آنتی بادی های مونوکلونال در برابر نوع Omicron

آلودگی میکروبی مواد ضدعفونی کننده

ضد عفونی در مراکز مراقب بهداشتی سرپایی و مراقبت های خانگی

خنثی سازی ضد عفونی کننده ها

زمان تماس با ضدعفونی کننده های سطوح

×