فرمول پیروزی واکسن کووید 19 آسترازنکا-آکسفورد و کارایی 100 درصدی


گروه دارویی انگلیس آسترازنکا گفت که “فرمول پیروزی” را برای بهبود واکسن کووید 19 تولید شده با دانشگاه آکسفورد پیدا کرده اند.

آزمایشگاه انگلیس در ماه نوامبر اعلام کرد که واکسن آن در آزمایشات بالینی به طور متوسط 70 درصد در مقایسه با واکسن های فایزر- بیون تک و مادرنا با بیش از 90 درصد کارایی، موثر است، که هر دو این واکسن ها قبلاً مجاز به استفاده در چندین کشور شده اند.

نتایج کارآزمایی بالینی میان دوره ای اختلافات زیادی را در داده ها نشان داد زیرا دو پروتکل متفاوت وجود دارد: اثربخشی 90 درصدی برای داوطلبانی که ابتدا نیم دوز دریافت کردند و سپس یک ماه بعد یک دوز کامل دریافت کردند، و کارایی 62 درصدی برای گروه دیگر واکسینه شده با دو دوز کامل.

نتایج این واکسن مورد انتقاد قرار گرفت زیرا تزریق نیم دوز به دلیل خطا بود و گروه نسبتاً کوچکی از این پروتکل پیروی کرده بودند. این شرکت سپس اعلام کرد که واکسن آن ها نیاز به “مطالعات اضافه” دارد.

مدیر اجرایی آسترازنکا با اطمینان از اینکه واکسن این شرکت “100٪ محافظت” در برابر فرم شدید بیماری کووید 19 ایجاد می کند، به روزنامه ساندی تایمز گفت: ما فکر می کنیم که فرمول برنده و نحوه به دست آوردن کارآیی بسیار بالا را کشف کرده ایم.

وی افزود: “داده های بیشتری در حال حاضر نمی توانند منتشر کنند”.

واکسن دانشگاه آکسفورد- آسترازنکا در انگلیس برخلاف واکسن فایزر- بیون تک که باید در منفی 70 درجه نگهداری شود، در فریزرهای معمولی ذخیره می شود.

این امر واکسیناسیون را در مقیاس وسیع و همچنین در خانه های سالمندان آسان می کند.

انگلستان، اولین کشور غربی است که واکسن فایزر- بیون تک را برای توزیع در اوایل دسامبر مجاز دانست. دولت برای استفاده از واکسن آسترازنکا مشتاق است تا واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد و از افزایش نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.

دولت انگلیس اعلام کرد که اطلاعات کامل واکسن دانشگاه آکسفورد- آسترازنکا را به سازمان تنظیم مقررات انگلیس، سازمان تنظیم داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) ارسال کرده است.

آسترازنکا اعلام کرد واکسن آنها در برابر نوع جدید ویروس کرونا نیز مقاومت ایجاد می کند

رئیس دارو سازی آسترازنکا، که در حال تولید واکسن ویروس کرونا هستند اعلام کرد که انتظار می رود این هفته  واکسن توسط مقامات انگلیس به تصویب برسد. محققان معتقدند این واکسن در برابر نوع جدید از ویروس که باعث افزایش سریع عفونت ها در انگلیس شده است نیز موثر است.

انتهای پیام/ دوشنبه 8 دی 1399

منابع

EuroNews

Time- News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن آسترازنکا- اکسفورد: همه آنچه تاکنون می دانیم

ارتباط بین گروه خونی و کووید 19

کرونا ویروس جهش پیدا کرده است. این برای ما به چه معناست؟

بریتانیا نسبت به واکنش آلرژی واکسن فایزر- بیون تک هشدار می دهد

CDC واکنش های آلرژیک واکسن کووید 19 را به عنوان عارضه جانبی تأیید کرد

×