تهیه و بسته بندی وسایل


هر کالایی که قرار است استریل، ذخیره و حمل شود باید در بسته هایی بسته بندی شود که برای تضمین شرایط استریل مواد استریل شده انتخاب شده باشد. بسته بندی باید با توجه به روش استریلیزاسیون و محصولی که قرار است تهیه شود انتخاب شود. هر بسته باید دارای کنترل تابش و شناسه یا برچسبی از محتوا، خدمات، شماره لات، تاریخ انقضا و حروف اول اپراتور باشد.

تهیه مواد، بسته بندی و روش ها

هنگامی که وسایل در ناحیه قرمز (آلوده یا کثیف) پردازش شدند، طبق شرایط و استفاده برای آماده سازی، از طریق پنجره عبوری به ناحیه آبی (تمیز) منتقل می شوند. این مرحله شامل بازرسی و تایید وسایل، انتخاب بسته بندی، بسته بندی کالا، مهر و موم و برچسب زدن بسته بندی و ارزیابی بسته بندی می باشد.

بازرسی و تایید

بازرسی و تأیید اقلام باید قبل از مرحله آماده سازی باشد تا کاستی ها در فرآیند تمیز کردن و همچنین عملکرد اجناس شناسایی شود. به منظور تکمیل این پروسه و جلوگیری از آلودگی مواد و در نتیجه تضمین اینکه آنها در شرایط عالی برای استفاده قرار دارند، پرسنل باید از کلاهک و دستکش لاتکس استفاده کنند و محیطی با نور مناسب، روان کننده ها و ذره بین داشته باشند. بازرسی چشمی هر یک از کالاها باید با مشاهده نواقص در فرآیند تمیز کردن، خوردگی و آسیب های دیگر مانند ترک انجام شود. بازرسی عملکردی هر وسیله نیز باید انجام شود و برای مثال تأیید شود که قیچی قادر به برش است. شرایط روغن کاری آنها نیز باید بررسی شود. وسایلی که آماده استفاده نیستند در کمترین زمان ممکن جایگزین می شوند.

روش های توصیه شده

قبل از انجام این فعالیت از تکنیک شستشوی دست استفاده کنید. میز کار را هم از نظر بهداشتی و هم از نظر سازمانی در شرایط مناسب نگهداری کنید.

از مواد روغنی برای روانکاری استفاده نکنید.

به کارگری با هر نوع ضایعه پوستی اجازه ندهید این فعالیت را انجام دهد.

انتهای پیام/ یکشنبه 15 مرداد 1402

منابع

Sterilization manual for health centers. Silvia I. Acosta-Gnass,Valeska de.

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

تمیز کردن استریلایزر

شست و شو دهنده اولتراسونیک

بخش خدمات استریل مرکزی (CSSD)

تجهیزات حفاظت فردی

پسماند های پزشکی

×