تمیز کردن استریلایزر


برای تمیز نگه داشتن دستگاه استریلیزر باید کارهای روزانه انجام دهیم. از ما خواسته می شود که استریل کننده ها (محفظه) را با برس و مواد شیمیایی تمیز کنیم.

اول، ما باید بدانیم که دستگاه‌های ضدعفونی کننده در اندازه‌ها و انواع مختلفی وجود دارند – از رومیزی گرفته تا بارگیری از کف – و همه آنها به نوعی بازرسی و نگهداری نیاز دارند (به عنوان مثال روزانه، هفتگی، سه ماهه و سالانه). این می تواند توسط افراد مختلف بسته به آموزش مورد نیاز برای انجام کار مورد نظر انجام شود. در این شرایط، ما در مورد یک استریل کننده تمیز صحبت می کنیم.

می‌خواهیم یک وظیفه دیگر را به مسئولیت‌های کاری فعلی شما در مورد مراقبت از دستگاه استریلیزر اضافه کنیم.

این نوع فعالیت (تمیز کردن دیوار/محفظه ضدعفونی کننده) در کتابچه راهنمای کاربر/دستورالعمل های استفاده دستگاه استریل کننده خاص شما (IFU) یافت می شود. ممکن است فعالیت‌های روزانه را فهرست کند، مانند الف) پاک کردن بخش های سیل شده، ب) بازرسی برای وجود ترک یا آسیب به بخش های سیل شده، ج) جستجوی لکه در محفظه، د) تمیز کردن زهکش‌ها و ه) سایر کارها. IFU باید بیان کند که چه کسی (یعنی کاربر یا شخص دیگری) مسئول این وظایف است. همچنین می‌تواند شامل بازرسی روزانه قفسه‌ها یا گاری‌های استریل‌سازی باشد. تمام وظایف، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را انجام می دهد، باید مستند شود.

داخل محفظه استریلیزر را با یک پاک کننده ابزار خوب تمیز کنید، سپس با آب مقطر شستشو دهید و محفظه را با یک پارچه بدون پرز خشک کنید.

آنچه شما باید درک کنید این است که انجمن پیشرفت ابزار پزشکی (AAMI) اخیراً اصلاحیه 3 (A.3:2020) را در بخش 12.4 راهنمای جامع ANSI/AAMI ST79: 2017 برای استریلیزاسیون با بخار و تضمین استریلی در مراقبت های بهداشتی منتشر کرده است.

اصلاحیه 3 به موضوع اصلاح محتوای مربوط به دفعات تمیز کردن برای مراقبت معمول از دستگاه های استریل کننده برای مراکز استریل کردن در مراکز بهداشتی می پردازد. مراقبت و نگهداری مناسب از دستگاه استریلیزاسیون بخار عاملی حیاتی در ارائه مراقبت مناسب از ابزار است. همچنین عملکرد ایمن و مؤثر هر نوع دستگاه استریل کننده بخار، استریل کننده ها، چرخ دستی ها و قفسه ها را تضمین می کند که باید به طور مکرر (به طور ایده آل روزانه، اما حداقل هفتگی) تمیز شوند.

هنگام تمیز کردن یک استریل کننده، درک ترکیب دیوار/محفظه استریل کننده مهم است. امروزه فولاد ضد زنگ همان چیزی است که اکثر افراد استفاده می کنند، اما ضدعفونی کننده های قدیمی از فولاد نورد سرد با روکش نیکل ساخته می شدند. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند که از روش‌های شیمیایی در مقابل بید بلاستینگ برای تمیز کردن استفاده کنید.

اگر شروع به تمیز کردن دستگاه استریلیزر خود می کنید، در اینجا چند مرحله اساسی وجود دارد که باید در هنگام تدوین خط مشی خود به آنها فکر کنید:

مطمئن شوید که به درستی در مورد دستگاه استریلیزر خاص خود آموزش دیده اید.

برخی از دپارتمان ها ساخت و انواع مختلفی دارند.

اطمینان حاصل کنید که لوازم صحیح دارید.

استریلیزر را خاموش کرده و تا دمای اتاق خنک کنید.

صفحه های تخلیه را تمیز کنید.

هنگامی که در حال تمیز کردن هستید، یک علامت از کار افتادگی/خدمات بر روی دستگاه ضدعفونی کننده قرار دهید.

فعالیت خود را براساس خط مشی مستند کنید.

محفظه را تمیز نگه دارید. برای وجود لکه ها آن را بررسی کنید.

از برس های مناسب برای تمیز کردن استفاده کنید.

انتهای پیام/ یکشنبه 8 مرداد 1402

منابع

HealthCare News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

شست و شو دهنده اولتراسونیک

بخش خدمات استریل مرکزی (CSSD)

تجهیزات حفاظت فردی

پسماند های پزشکی

حیوانات در مراکز بهداشتی درمانی

×