کووید همه چیز را در بارداری بدتر می کند


بر اساس مطالعه‌ای در بوتسوانا، زنان باردار مبتلا به کووید 19 در سراسر جهان عوارض بدتری داشتند، به‌ویژه اگر مادر آینده نیز به HIV آلوده باشد. زنان باردار مبتلا به HIV بدترین نتایج را تجربه کردند.

مایا جکسون گزارش داد که عوارض نامطلوب زایمان، مانند زایمان زودرس و مرده‌زایی، در 31 درصد از زنانی که تست کووید 19 مثبت داشتند در مقایسه با 26 درصد از زنانی که مبتلا نبودند مشاهده شد.

در میان زنان مبتلا به کووید و HIV، 43 درصد عوارض نامطلوب در هنگام تولد فرزند را در مقایسه با 30 درصد از زنانی که HIV داشتند اما کووید نداشتند، تجربه کردند.

الین آبرامز، دکتر از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا ایروینگ در شهر نیویورک، گفت: این قوی‌ترین داده‌ای است که ما در مورد پیامدهای زایمان در زنان مبتلا به HIV و کووید 19 در دوران بارداری دیده‌ایم.

او افزود: میزان عوارض نامطلوب تولد در زنان مبتلا به HIV در مقایسه با زنان HIV منفی بیشتر است. ترکیب کووید 19 و HIV قطعا اوضاع را بدتر می کند. نکته پایانی برای پاندمی ایالات متحده این است که زنان باردار باید واکسینه شوند – این برای سلامتی آنها و برای نوزادانشان مفید است – و این به معنای همه زنان باردار از جمله مبتلایان به HIV است.

در این مطالعه، میزان زایمان زودرس 60 درصد بیشتر و نرخ زایمان خیلی زودرس در افرادی که فاقد HIV بودند و آزمایش کووید آنها مثبت بود، 40 درصد بیشتر بود. میزان مرگ و میر در بارداری و نوزادان کم سن متولد شده از زنان مبتلا به کووید مثبت و منفی تفاوت معنی داری نداشت.

میزان مرده زایی برای کسانی که کووید مثبت بودند 5.6٪ در مقابل 2.7٪ برای زنان با تست منفی بود.

زنان مبتلا به HIV و کووید 19 دو برابر خطر زایمان زودرس یا زایمان خیلی زودرس و 65 درصد بیشتر در خطر داشتن نوزادی با سن حاملگی کم بودند. مثبت بودن کووید 19 بر خطر مرده زایی یا مرگ نوزادان تأثیری نداشت.

جکسون گیبسون گفت که بوتسوانا شیوع بالایی از زنان مبتلا به HIV دارد و شیوع شدید کووید 19 در سراسر کشور را در سال 2021 تجربه کرده است.

زنانی که وضعیت HIV شناخته شده داشتند، زایمان تک قلو داشتند و 14 روز قبل از زایمان و حداکثر 3 روز پس از زایمان تحت غربالگری کووید 19 با آنتی ژن سریع یا آزمایش PCR قرار گرفته بودند، در این مطالعه شرکت کردند.

انتهای پیام/ جمعه 29 بهمن 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

FDA آنتی بادی جدید مونوکلونال را برای درمان Omicron تایید می کند

استراتژی دوز تقویت کننده «مخلوط و تطبیق» ایمن و مؤثر است

رقابت داروهای آلزایمر با FDA

جزئیات مطالعه تغییرات در پروتئین اسپایک Omicron

پاسخ ایمنی معیوب در پس مشکلات مغزی طولانی پس از کووید 19

×