سومین دوز واکسن محافظت از سیستم ایمنی در برابر کووید شدید


محققان دریافتند سومین دوز واکسن mRNA در برابر کووید 19 شدید برای بزرگسالان دارای نقص سیستم ایمنی در طول موج دلتا موثر بود.

از آگوست تا 15 دسامبر 2021، اثربخشی واکسن (VE) در برابر بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید 97٪ برای بزرگسالان دارای نقص سیستم ایمنی که دو دوز فایزر یا مادرنا دریافت کرده‌اند و سپس یک دوز تقویت کننده دریافت کرده‌اند، بوده است.

نویسندگان در مقاله ای درباره عوارض و مرگ و میر نوشتند، جای تعجب نیست که VE در برابر بستری شدن در بیمارستان با دو دوز به تنهایی برای افراد دارای نقص سیستم کمتر بود.

تیم تحقیقاتی داده‌های مربوط به آنفولانزا و سایر ویروس‌ها را در Acutely Ill Network (IVY Network) بررسی کردند. بیماران مورد بیماری شبه کووید داشتند و آزمایش SARS-CoV-2 از طریق آزمایش تکثیر اسید نوکلئیک (NAAT) مثبت شد، در حالی که گروه کنترل با یا بدون بیماری شبه کووید در بیمارستان بستری شدند، اما از طریق NAAT آزمایش آنها منفی شدند.

به طور کلی، آنها داده های 2952 بیمار بستری در بیمارستان، 1385 مورد و 1567 فرد کنترل را تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، 36٪ یک وضعیت نقص سیستم ایمنی داشتند. میانه سن بیمار 62 سال، 51 درصد مرد و 58 درصد سفیدپوست غیر اسپانیایی بودند.

در بین بیماران، دو سوم واکسینه نشده بودند، در حالی که 29 درصد دو دوز و 3 درصد سه دوز دریافت کردند. در بین گروه شاهد، 29 درصد واکسینه نشده بودند، در حالی که 54 درصد به ترتیب دو دوز و 17 درصد سه دوز دریافت کردند.

گروه تنفورد خاطرنشان کردند که این یافته‌ها ممکن است به ‌ویژه در با دوره Omicron کنونی مرتبط باشد، زیرا شواهد اولیه نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن mRNA پاسخ آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی‌تری را نسبت به نوع Omicron در مقایسه با پاسخ‌ها به دو دوز واکسن ایجاد می‌کند و VE را در برابر نوع شدید بیماری افزایش می‌دهد.

آنها اهمیت دریافت سومین دوز واکسن mRNA را حداقل 28 روز پس از دومین دوز بزرگسالان مبتلا به نقص سیستم ایمنی تکرار کردند. در ماه اکتبر، CDC همچنین توصیه کرد که برخی از افراد با نقص ایمنی متوسط ​​یا شدید باید دوز تقویت کننده را حداقل 6 ماه پس از تکمیل دوز سوم خود دریافت کنند، که از آن زمان به 5 ماه تغییر یافته است.

آژانس همچنین دوزهای تقویت کننده واکسن فایزر یا مدرنا یا سایر واکسن ها را برای همه افراد 12 ساله به بالا، حداقل 5 ماه پس از سری اولیه دو دوز توصیه می کند.

انتهای پیام/ جمعه 8 بهمن ماه 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

مثبت شدن تست پس از پشت سر گذاشتن علائم کووید 19

باز کردن کلید ارتباطی کووید 19 و مغز

ساختن یک ضد عفونی کننده ی قوی با استفاده از خاک اره

اشاره یک بررسی ژنتیکی به اختلال بویایی در کووید 19

کاهش بستری کودکان در بیمارستان به دلیل سایر عفونت های در طول پاندمی کووید

×