دلتاکرون با ژن های دلتا و Omicron پیدا شد


به گفته محققان، نسخه‌های ترکیبی ویروس کرونا که ترکیبی از ژن‌های گونه‌های دلتا و اومیکرون به نام «دلتاکرون» است، در حداقل 17 بیمار در ایالات متحده و اروپا شناسایی شده است.

فیلیپ کولسون از IHU Mediterranee Infection در مارسی، فرانسه، نویسنده اصلی گزارشی که در medRxiv منتشر شد، گفت: از آنجایی که موارد تایید شده بسیار کمی وجود داشته است، خیلی زود است که بدانیم آیا عفونت های دلتاکرون بسیار قابل انتقال هستند یا باعث بیماری شدید می شوند. بررسی همتایان تیم او سه بیمار را در فرانسه توصیف کردند که به نسخه‌ای از SARS-CoV-2 آلوده شده‌اند که پروتئین اسپایک یک نوع Omicron را با “بدن” یک نوع دلتا ترکیب می‌کند. بر اساس گزارش منتشر نشده شرکت تحقیقات ژنتیک هلیکس که به medRxiv ارسال شده و توسط رویترز مشاهده شده است، دو عفونت نامرتبط دیگر دلتاکرون در ایالات متحده شناسایی شده است. در تابلوهای اعلانات تحقیقات ویروس، تیم‌های دیگر ۱۲ مورد دیگر عفونت دلتاکرون که همه ان ها با یک پروتئین اسپایک Omicron و یک بدنه دلتا بودند را در اروپا از ژانویه گزارش کرده‌اند.

نوترکیبی ژنتیکی کروناویروس‌های انسانی زمانی اتفاق می‌افتد که دو نوع از یک ویورس همزمان یک سلول میزبان را آلوده می‌کنند. کولسون گفت: در طول همه‌گیری SARS-CoV-2، دو یا چند نوع از ویروس در دوره‌های زمانی یکسان و در مناطق جغرافیایی یکسان در گردش بوده‌اند. این فرصت‌هایی را برای ترکیب مجدد بین این دو نوع ایجاد کرده است. این دانشمند یک آزمایش PCR طراحی کرد که می تواند به سرعت نمونه های مثبت را برای حضور این ویروس آزمایش کند.

انتهای پیام/ یکشنبه 22 اسفند 1400

منابع

REUTERS

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

نشانگرهای میکروبیوم مدفوع سرطان پانکراس را با دقت بالا تشخیص می دهند

برخی از اشرشیا کلی ها بمب ویروسی را در داخل باکتری های مجاور پرتاب می کنند

ضد عفونی در واحد همودیالیز

گروه خونی، سایر پروتئین های خون که در شدت کووید دخیل هستند

یک پوشش mail–like ممکن است از C. difficile در برابر برخی آنتی بیوتیک ها محافظت کند

×