زمان آن رسیده است که پیشگیری از عفونت را دو برابر کنیم


یکی از پزشکان عفونی که اپیدمیولوژیست مراقبت های بهداشتی نیز هست، گفت: من در تمام دوران حرفه‌ام خود را برای یک بیماری ویروسی تنفسی همه‌گیر آماده کرده‌ام. اما به هیچ وجه نمی‌توانستم مقیاس پاندمی کووید 19 را پیش‌بینی کنم. همانطور که ما در مورد تجربیات 2 سال گذشته فکر می کنیم، باید به دنبال راه هایی برای تقویت شیوه های استاندارد ایمنی مراقبت های بهداشتی خود باشیم تا در طول بحران بعدی کمتر در معرض اختلالات همه جانبه قرار گیریم. پیشگیری از عفونت و اقدامات ایمنی تکمیلی مراقبت های بهداشتی از بیماران محافظت می کند و از اختلال در آینده جلوگیری می کند.

پاندمی آسیب‌پذیری‌ها را در سراسر سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما در کل دنیا آشکار کرد، و نیاز به گنجاندن موارد جدید را در فرآیندهایی که از عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و سایر تهدیدات برای ایمنی بیمار جلوگیری می‌کنند، روشن کرد. برنامه های فعلی اغلب به چند متخصص پیشگیری از عفونت بستگی دارد تا اینکه کل نیروی کار را در تلاش های پیشگیری و کنترل عفونت درگیر کند. داشتن تعداد کافی پرسنل پیشگیری از عفونت برای مدیریت عملیات روزانه در مواقع اضطراری بسیار ضروری است. تشدید این مسائل کمبود نیروی کار در سیستم پزشکی است. حتی قبل از کووید 19، متخصصان باتجربه پیشگیری از عفونت زودتر بازنشسته می‌شدند و تیم‌های کارکشته کمتری را باقی می‌گذاشتند. فشار و استرس شدید ناشی از بیماری همه گیر، مردم را از تحصیل در حیطه پزشکی از جمله اپیدمیولوژی مراقبت های بهداشتی و کنترل عفونت خارج کرد.

در تمام دنیا به افزایش سطح کارکنان نیاز داریم که این امکان را می دهد که خیلی سریع تر به یک بحران پاسخ دهیم و همزمان اقدامات معمول پیشگیری از عفونت را ادامه دهیم تا بیماران را ایمن نگه داریم. یک گزارش اخیر از شبکه ملی ایمنی بهداشت CDC، افزایش چهار نوع عفونت مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی را از سال 2019 تا 2020 نشان می‌دهد: عفونت‌های خونی، عفونت‌های دستگاه ادراری مرتبط با کاتتر، رویدادهای مرتبط با ونتیلاتور و عفونت  استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) در خون. افزایش استفاده از دستگاه‌های پزشکی و ونتیلاتور برای بیماران بدحال مبتلا به کووید 19 برخی از افزایش این عفونت‌ها، اما نه همه آنها را توضیح داد. قابل ذکر است، این افزایش ها پس از سال ها کاهش مداوم در عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی رخ داده است.

اعلامیه ای مبنی بر اینکه اداره ایمنی و بهداشت ایالات متحده (OSHA) در حال افزایش بازرسی از بیمارستان ها و مراکز پرستاری است تا برای ظهور احتمالی انواع جدید آماده شود، این فوریت را نشان می دهد. برای حفظ آمادگی، اکنون باید استراتژی‌های مختلفی را برای تقویت سیستم‌های بهداشتی خود به منظور آمادگی بهتر برای افزایش کووید ۱۹ بعدی یا هر بحرانی که بعداً رخ دهد، اجرا کنیم. ما باید کارکنان خط مقدم را به عنوان شریک در تلاش‌های پیشگیری از عفونت با ایجاد شیوه‌های پیشگیری و یادآوری‌ها در جریان‌های کاری موجود، مانند مواردی که برای دورهای روزانه بستری و انتقال یا ترخیص بیمار انجام می‌دهند، راه‌اندازی کنیم.

به طور مشابه، ما باید ابزارهای به روز شده و در دسترس را برای بهبود آموزش پیشگیری از عفونت توسعه دهیم. این ابزارها اصول اولیه پیشگیری از عفونت را برای کارکنان خط مقدم در قالب‌های مختلف (مانند فیلم‌های متحرک، اسلایدها، مطالب چاپی) فراهم می‌کنند. مزیت اضافه شده این ابزارهای آموزشی مختصر، توانایی آموزش سریع کارکنان موقت است که برای افزایش ظرفیت بالینی در مواقع اضطراری استفاده می شود. در طول موج‌های کووید 19، بسیاری از بیمارستان‌ها از پرستاران موقتی استفاده می‌کردند که احتمالاً با استراتژی‌های محلی پیشگیری از عفونت آشنا نبودند. استفاده از ابزارهای ملی برای استانداردسازی فرآیندها و آموزش پیشگیری از عفونت در داخل و بین مؤسسات، انتقال به کارکنان جدید و موقت را هموار می کند و ایمنی بیمار را بهبود می بخشد.

در نهایت، تمامی کشور ها و سیستم های مراقبتی آن ها باید راه‌حل‌های فن‌آوری را برای حمایت از کارکنان ارائه کنند تا پیشگیری از عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی صرفاً به عوامل انسانی بستگی نداشته باشد. در حالی که این ابزارها و راه حل های سیستم اطلاعاتی نیاز به سرمایه گذاری مالی دارند، یک سیستم قابل اعتماد ایجاد می کنند و زمان کارکنان را برای سایر کارهای ایمنی بیمار افزایش می دهند.

بسیاری کاهش جدیدترین موج کووید 19 را زمانی برای بازگشت به زمان عادی می دانند. نادیده گرفتن آموخته‌های این پاندمی تا کنون فرصتی از دست رفته برای تجسم مجدد رویکرد ما در مورد ایمنی بیمار خواهد بود. این زمان بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاری در پیشگیری از عفونت در منابع و پرسنل برای محافظت از بیماران و کارکنان خود در حال حاضر و در آینده است.

انتهای پیام/ سه شنبه 24 اسفند 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنم

دلتاکرون با ژن های دلتا و Omicron پیدا شد

نشانگرهای میکروبیوم مدفوع سرطان پانکراس را با دقت بالا تشخیص می دهند

برخی از اشرشیا کلی ها بمب ویروسی را در داخل باکتری های مجاور پرتاب می کنند

ضد عفونی در واحد همودیالیز

گروه خونی، سایر پروتئین های خون که در شدت کووید دخیل هستند

×