شکر را برای نجات زندگی ها قطع کنیم؟


کاهش 20 درصد شکر از غذاهای بسته بندی شده و 40 درصد از نوشیدنی ها می تواند از 2.48 میلیون بیماری قلبی عروقی (مانند سکته مغزی، حملات قلبی، ایست قلبی)، 490000 مرگ قلبی عروقی و 750000 مورد دیابت در ایالات متحده در طول عمر جمعیت بزرگسال جلوگیری کند.

یک محقق دانشکده پزشکی هاروارد در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)، به همراه محققان دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس، هاروارد T.H. شهر نیویورک (NYC DOH) ابتکاری برای کاهش قند و مدلی را برای شبیه سازی و تعیین کمیت تأثیرات سلامت، اقتصادی و برابری یک سیاست عملگرایانه کاهش قند پیشنهاد شده توسط سازمان ملی نمک و شکر ایالات متحده (NSSRI) ایجاد کردند.

NSSRI با مشارکت بیش از 100 سازمان بهداشت محلی، ایالتی و ملی که توسط DOH نیویورک برگزار شد، پیش نویس اهداف کاهش قند را برای غذاهای بسته بندی شده و نوشیدنی ها در 15 دسته در سال 2018 منتشر کرد.

در فوریه امسال، NSSRI این سیاست را با هدف متعهد شدن داوطلبانه صنعت به اصلاح تدریجی محصولات قندی خود نهایی کرد.

محققان امیدوارند که مدل آنها در مورد نیاز به یک سیاست فرمول بندی مجدد مقدار قند در ایالات متحده اجماع ایجاد کند.

دانشمندان امیدوارند که این مطالعه به پیشبرد ابتکار اصلاح مجدد در چند سال آینده کمک کند.

کاهش میزان قند غذاها و نوشیدنی‌های آماده‌شده تجاری تأثیر بیشتری بر سلامت مردم نسبت به سایر اقدامات برای کاهش قند مانند اعمال مالیات بر قند، برچسب‌گذاری محتوای قند افزوده یا ممنوعیت نوشیدنی‌های شیرین در مدارس خواهد داشت.

از آنجایی که محاسبات محافظه کارانه بوده اند، احتمالاً این مزایا دست کم گرفته شده است. این مطالعه همچنین نشان داد که حتی انطباق جزئی صنعت با این سیاست می‌تواند دستاوردهای سلامت و اقتصادی قابل توجهی ایجاد کند.

داریوش مظفریان، نویسنده ارشد و رئیس دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتس، گفت: شکر یکی از بارزترین افزودنی‌های موجود در عرضه مواد غذایی است که باید به مقادیر معقول کاهش یابد.

مظفریان گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که زمان اجرای یک برنامه ملی با اهداف داوطلبانه کاهش قند است که می‌تواند در کمتر از یک دهه پیشرفت‌های عمده‌ای در سلامت، نابرابری‌های بهداشتی و هزینه‌های بهداشتی ایجاد کند.

انتهای پیام/ سه شنبه 12 دی ماه 1402

منابع

Harvard Medical School

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

کووید 19 و داروی Paxlovid

HIV و ایدز

فواید ورزش و تاثیر در سیستم ایمنی بدن

دیابت

SARS-CoV-2 بیشتر و مرگبارتر از آنچه تصور می شد باعث سپسیس شد

×