ضد عفونی هوا


بیوآئروسل‌ها گروهی از ذرات معلق در هوا با منشاء بیولوژیکی هستند که عموماً شامل باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و همچنین گرده، قطعات آن‌ها و آنتی‌ژن‌های مختلف می باشند. این ذرات می توانند باعث بسیاری از اثرات نامطلوب سلامتی، از جمله پاسخ های آلرژیک، سمی، و عفونت شوند. قرار گرفتن در معرض این بیوآئروسل ها به ویژه در کلینیک ها و بیمارستان ها ممکن است خطرناک باشد. علاوه بر SARS-CoV2 و ویروس آنفلوانزا، برخی از باکتری‌ها مانند استرپتوکوکوس پیوژنز، نایسریا مننژیتیدیس، کورینه‌باکتریوم دیفتری و مایکوباکتریوم توبرکلوزیس عمدتاً از طریق قطرات هوا از افراد آلوده منتقل می‌شوند و ممکن است باعث عفونت‌های بیمارستانی مانند عفونت‌های بیمارستانی و عفونت های تنفسی و مجاری ادراری شوند.

تکنیک های ضدعفونی کننده اسپری-مه برای کنترل ضد میکروبی در اتاق های بیمارستان استفاده می شود. این روش اسپری کردن مواد ضدعفونی کننده روشی نامطلوب برای ضدعفونی هوا و سطوح است و برای کنترل عمومی عفونت در مناطق معمولی مراقبت از بیمار توصیه نمی شود. مه‌پاشی ضدعفونی‌کننده به ندرت در مراکز بهداشتی و درمانی ایالات متحده برای ضدعفونی هوا و سطوح در بخش های مراقبت از بیمار استفاده می‌شود. روش‌های فیلتراسیون، تابش اشعه فرابنفش، دی اکسید کلر برای ضد عفونی هوا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

چندین استاندارد برای فیلتراسیون و تصفیه هوا منتشر شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) وجود دارد که محدوده های غیر قابل قبول اندازه ذرات را مشخص می کند. یکی از استانداردها ISO 14ISO8573-1:2010 می باشد.

انتهای پیام/ دوشنبه 13 دی 1400

منابع

Centers for Disease Control and Prevention (CDC)- Guideline for Disinfection and Sterilization in Healthcare Facilities, 2008

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

رفع آلودگی پسماندها و پسماند های آلوده

آلودگی میکروبی مواد ضدعفونی کننده

ضد عفونی در مراکز مراقب بهداشتی سرپایی و مراقبت های خانگی

خنثی سازی ضد عفونی کننده ها

زمان تماس با ضدعفونی کننده های سطوح

×